ďťż
Sweety
amxx.cfg Kolorowy napis w hudzie
CfG. najlepszych graczy na swiecie :]
Cfg najlepszych graczy
CFG GnK
Cfg- dobry czy zły?
problem z cfg
Config Editor
Kobieta Na Marsie Mężczyzna Na Wenus / De l'autre côté du lit (2008)
nowe studio tattoo, piercing i hair w Rzeszowie.
Wszystko o Stevenie / All About Steve (2009)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anielska.pev.pl

  • Sweety

    Macie dylemat jak zrobić sobie config do cs? Słowo bind i alias przyprawia was o ból głowy? Przeczytaj ten temat. Cfg Editor pomorze Ci w łatwy sposób stworzyć swój własny config.

    Główne okno programu wygląda prawie jak okno word pada i tak samo w nim sie posługujemy. Będziemy poruszać się na 4 zakładkach:Widok Konfiguracji, Bindowanie Klawiszy, Ustawienia Konfiguracj, Aliasy/scripty

    [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji]

    Download
    [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji]

    lub ewentualnie z załącznika

    CFG editor w wersji 2.0 przeznaczony jest dla gier
    - Counter-Strike 1.6
    - Counter-Strike Condition-Zero

    Teraz należy odpowiedzieć na pytanie 'Czym jest konfiguracja?'.

    Konfiguracja jest plikiem zawierającym ustawienia, bindy, aliasy skrypty itp.

    Czym więc są bindy, aliasy i skrypty?

    Bind - jest to przypisanie klawiszowi jakiejś funkcji (np klawisz w ma przypisane poruszanie się do przodu). Jeden klawisz może posiadać kilka funkcji, które wykonywane są w ustalonej kolejności.

    Alias - jest przeznaczony dla bardziej zaawansowanych graczy, którym podstawowe bindy nie wystarczają w konfiguracji. Alias przypisuje jednemu konkretnemu poleceniu wykonanie innych. Jak ich używać opisano nieco niżej w przewodniku po programie.

    Skrypt - jest zbiorem poleceń, które mają wywołać jakiś efekt. Wyobraźnia graczy nie zna granic, tak więc można spotkać się z ogromną ilością skryptów. Część ich z uwagi na działanie jest zabroniona na niektórych serwerach, ligach. Oto kilka przykładów (nie zabronionych):
    - skrypt na przyciszanie i podgłaszanie dwoma klawiszami
    - skrypt na przeładowywanie tylko gdy przycisk jest wciśnięty i na przerwanie w razie jego zwolnienia
    - skrypt na zrobienie screena z gry bez napisów, radaru itp
    - skrypt na rozmowę przez mikrofon bez trzymania klawisza
    i wiele wiele innych.

    Skrypt jest niczym innym jak zbiorem aliasów i bindów więc na forach te 2 polecenia często używane są zamiennie. Określenie 'alias na coś' i 'skrypt na coś' odnosi się do tego samego.

    Pliki konfiguracyjne zawierają jeszcze jeden ważny jak nie najważniejszy element: zbiór ustawień. Ustawienia (cvar) to polecenia z pewnym parametrem. Jak sama nazwa wskazuje służą do zmiany ustawień za pośrednictwem konfiguracji. I tak zamiast wchodzić do opcji wiele rzeczy możemy zmienić wpisując je w konsoli lub właśnie umieszczając w konfiguracji. W praktyce to co możemy zmienić w opcjach w grze to tylko wierzchołek góry lodowej ;)

    Teraz słów kilka o programie.

    Counter-Strike CFG editor jest programem dzięki któremu każdy może szybko zrobić swoją własną konfigurację. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi praca z programem jest bardzo przyjemna i bezproblemowa. Wystarczy zapoznać się z kilkoma podstawami i do zabawy! :)

    Przewodnik po programie

    Okno główne programu zasadniczo składa się z dwóch części. Pierwsza to część górna, w której znajdują się menu rozwijane, podstawowe znane przyciski (nowy, otwórz itd) oraz pasek wyboru zakładki. O ile pierwsze 2 elementy są dobrze znane z większości programów to ten trzeci wymaga wyjaśnienia.

    Konfigurację możemy edytować i tworzyć na dwa sposoby.
    - ręcznie, czyli używając pierwszej zakładki (widok konfiguracji) - dla zaawansowanych
    - wykorzystując pozostałe trzy zakładki (bindowanie, ustawienia i aliasy) - dla każdego

    Prace możemy zacząć albo od zera albo od konfiguracji podstawowej (Plik > Nowy > Domyślna konfiguracja)

    Jeżeli zdecydujemy się edytować konfiguracje ręcznie to praca sprowadza się do ręcznego wpisywania poleceń i pozostałe 3 zakładki nie będą nam potrzebne. Polecam jednak od początku przejście do pierwszej zakładki bindowanie klawiszy.

    Bindowanie klawiszy

    W tej zakładce przypisujemy poszczególnym klawiszom funkcje. Po kliknięciu w wybrany klawisz pojawia się okno bindowania. Aby przypisać funkcje klawiszowi należy wcisnąć przycisk 'Dodaj' i wybrać element z menu. W zależności od naszego wyboru może:
    1. pokazać się nowa lista
    2. pokazać się okno do wpisania wartości
    3. od razu dodać funkcja do listy w oknie bindowania

    Jeżeli pokaże się nowa lista (1) należy dwukrotnie kliknąć w wybrany element. Wtedy może pokazać się nowe okno do wpisania wartości (2) lub od razu dodać funkcja do listy w oknie bindowania (3).

    Gdy pojawi się okno do wpisania wartości (2) wybieramy / wpisujemy co chcemy i klikamy 'ok'. Wtedy nasza funkcja zostanie dodana do listy w oknie bindowania (3).

    Kiedy nasza funkcja zostanie dodana do listy w oknie bindowania (3) możemy albo dodać następną (klawiszem dodaj), przypisać lub anulować.

    Ustawienia konfiguracji

    W tej zakładce wybieramy ustawienia, które ładowane są w momencie wczytywania konfiguracji. Większą część zajmuje lista taka sama jak w oknie bindowania. Żeby dodać coś do listy należy również kliknąć w przycisk dodaj i wybrać jeden z elementów. Nie trudno zauważyć, że w tej zakładce najczęściej używa się elementy z grupy 'Ustawienia / komendy'.

    Proces dodawania jest identyczny jak w przypadku bindowania klawisza.

    Aliasy

    Tworzenie aliasu składa się z dwóch etapów. Pierwszy to nadanie nazwy. Po kliknięciu w przycisk 'Nowy' należy wpisać unikalną nazwę. Następnie otworzy się okno przypisywania funkcji aliasowi. To praktycznie to samo okno co bindowanie klawisza i używa się go dokładnie tak samo.

    Jak już pisałem wcześniej aliasy stanowią część skryptów. Składają się z dwóch części: nazwy i grupy poleceń/funkcji (jak zwał tak zwał). Taki alias możemy później wykonać odwołując się do niego poprzez jego nazwę. I tak jeśli stworzymy alias o nazwie np. 'moj_alias' to możemy go potem przypisać do jakiegoś klawisza wybierając element 'Aliasy' w menu 'Dodaj'. Jeśli nie zamierzasz pisać skryptów i tym bardziej jeśli nie masz o tym pojęcia sugeruję omijać aliasy łukiem, gdyż nie jest to sprawa najprostsza. Polecam google i board.counter-strike.pl.

    Zapisywanie pliku z konfiguracją

    Plik z konfiguracją należy zapisać w folderze:
    Steam/SteamApps/<konto>/counter-strike/cstrike/
    lub
    Steam/SteamApps/<konto>/counter-strike/cstrike_polish/

    (W zależności czy używasz wersji polskiej czy angielskiej. Jeśli używasz innej to oczywiście należy wybrać inny folder;) )

    Jeśli nie wiesz, gdzie masz zainstalowany steam kliknij prawy przyciskiem na skrót do steama lub cs'a i wybierz zakładkę skrót. W polu 'Element Docelowy' znajdziesz ścieżkę do steama.

    Uruchamianie konfiguracji w grze

    Konfiguracja w grze może być uruchamiana na 2 sposoby:
    - ręcznie
    - automatycznie

    Polecam uruchamianie automatyczne, gdyż wtedy nie trzeba pamiętać o każdorazowym uruchamianiu. Aby to zrobić należy zapisać konfigurację w w/w katalogu jako plik userconfig.cfg.

    Aby uruchamiać konfigurację ręcznie należy ją zapisać w w/w katalogu pod inną nazwą. Wtedy w grze trzeba wejść do konsoli wciskając przycisk '~' (na lewo od 1) i wpisać:

    exec <plik>

    gdzie <plik> to nazwa pliku Z ROZSZERZENIEM !, np

    exec moj_konfig.cfg

    A tu mała ściągawka jak nazywają się klawisze na klawiaturze

    [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji]

    W razie wszelkich pytań dotyczących configa udzielam pomocy w tym temacie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nea111.keep.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Sweety Design by SZABLONY.maniak.pl.