ďťż
Sweety
Rzeszów obiektywnie w obiektywie
KABARET ANI MRU MRU W RZESZOWIE
Stal Greinplast Rzeszów : Stal Stalowa Wola 2:! (2:0)
Odszkodowania Rzeszów - pomogę odzyskać uczciwe odszkodowanie
11.12 | Underground Beats | Pub Underground - RZESZÓW
Wynajem busów autobusów i autokarów Rzeszów przewozy autokarowe
Pierwszy Rzeszowski Piknik Rycerski - 06.09.09
Nabór do Szkoły tańca w Rzeszowie>>Szkoły Sztuki Ulicznej
Dni Kultury Japońskiej - Rzeszów - Wojewódzki Dom Kultury
Bujak Bolesław - Poseł
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hanula1950.keep.pl

  • Sweety

    Nowiutki boenig 737 linii Ryanair wylądował we czwartek na lotnisku w Jasionce. Za dwa miesiące podróżni będą mogli nim polecieć do Frankfurtu i Londynu. Przewoźnik poinformował, że bilety na te trasy zarezerwowało już 15 tysięcy osób

    Pojawienie się tanich linii irlandzkiego Ryanaira w Rzeszowie to wielkie wydarzenie dla regionu. W końcu będziemy mieć międzynarodowe połączenia lotnicze. Bezpośrednio z Jasionki za dwa miesiące będzie można polecieć do Frankfurtu (Hahn) i Londynu (Stansted).

    Wczoraj do podrzeszowskiej Jasionki przyleciał tylko po to, by się zaprezentować, samolot Boenig 737 serii 800, z Michaelem O'Leary, dyrektorem generalnym Ryanaira, na pokładzie.

    O'Leary dwoił się i troił, chcąc zareklamować swoją firmę. Witających go oficjeli i ludową kapelę zaskoczył, powiewając przez okno samolotu polską flagą. Ubrany też był nietypowo, jego czerwony T-shirt kontrastował z klasycznymi garniturami naszych regionalnych polityków. Koszulki O'Leary'ego nie można było przeoczyć: była czerwona z białym orłem i napisem "POLSKA" z przodu. Z tyłu nadruk: "RYANAIR" i numer 1.

    W samolocie są dwa rzędy foteli, po trzy w każdym. - Samolot jest nowy. Ma miesiąc - mówił O'Leary. Firma ma ponad 90 takich maszyn.

    Bilety na Ryanaira rezerwuje się głównie przez internet (www.ryanair.com). We czwartek podano informację, że do tej pory na rzeszowskie trasy znalazło się 15 tysięcy chętnych. - Rzeszów jest jednym z najlepszych naszych portów pod względem liczby sprzedanych biletów. To rekordowe wyniki. Z tym, że na lot do Frankfurtu nie ma tak wielu chętnych jak do Londynu - podkreślał O'Leary. Są to rezerwacje w obie strony. Jak podkreślał, firmie zależy na tym, by do Rzeszowa przyleciało jak najwięcej turystów z Londynu. - Do dziś 5,5 tysiąca Brytyjczyków zarezerwowało bilety do Rzeszowa - informował dyrektor.

    Pytaliśmy, czy także Ukraińcy rezerwują bilety na loty z Rzeszowa. Odpowiedź była zaskakująca: - Na pewno tak, ale nam trudno odróżnić polskie nazwiska od ukraińskich i trudno powiedzieć, ile takich osób kupiło bilety.

    Ciekawi też byliśmy, czy z Rzeszowa będą w najbliższym czasie połączenia z innymi miastami zachodniej Europy. Ryanair rozważa stworzenie takich tras, decyzje mają zapaść w ciągu 6-12 miesięcy i będą zależeć od tego, jakim zainteresowaniem w tym czasie będą się cieszyć aktualne połączenia, to znaczy, czy firma będzie zarabiać na Rzeszowie. Dublin, Glasgow, Rzym - te miasta są brane pod uwagę przez Ryanaira.

    We czwartek dyrektor O'Leary poinformował też, że w związku z tak dużą liczbą zarezerwowanych biletów firma wprowadziła promocyjne ceny na nie. Do 6 września do sprzedania będzie 15 tysięcy tanich biletów: na lot do Frankfurtu trzeba w tej ofercie wydać 13 zł (5 tys. biletów), a do Londynu 19 zł (10 tys. biletów). Do tego należy jednak doliczyć podatki i opłaty lotniskowe, które wynoszą kilkadziesiąt złotych.

    Normalnie ceny biletów w Ryanairerze kształtują się na poziomie od 29 do 49 zł. Aby zdobyć bilety w takiej cenie, trzeba jednak rezerwować je z dużym wyprzedzeniem. Pięć, dziesięć ostatnich miejsc w samolocie Ryanaira kosztuje znacznie więcej, nawet 150 euro.


    Największa inwestycja lotnicza w Polsce - bazę serwisową dla samolotów planują w Rzeszowie wspólnie irlandzki Ryanair oraz azjatycka firma Singapur Technology. Chcą obsługiwać wszystkie tanie linie z centralnej i wschodniej Europy.

    Ryanair to największa europejska tania linia lotnicza. Zakłada przewiezienie w tym roku 35 mln pasażerów, a w roku 2012 podwojenie tej liczby. Dziś ma prawie sto samolotów i czeka na odbiór kolejnych 70. Od wiosny lata już z Wrocławia, na jesieni planuje uruchomić połączenia z ośmiu innych polskich miast (Gdańsk, Szczecin, Poznań, Łódź, Kraków, Bydgoszcz i Rzeszów).

    Rzeszów kontra Ryga

    Informację o planach wybudowania bazy w Rzeszowie potwierdził "Gazecie" Michael Hickey, członek zarządu Ryanaira, odpowiedzialny za nadzorowanie zakupów i serwisowania samolotów. Nieoficjalnie w centrali firmy w Dublinie dowiedzieliśmy się też, że obsługa maszyn tanich przewoźników przewidziana jest dla pierwszej fazy przedsięwzięcia. W przyszłości baza przejęłaby również usługi dla linii korzystających z największych maszyn pasażerskich świata.

    Inwestycja może wydźwignąć Podkarpacie i Polskę do europejskiej pierwszej ligi krajów liczących się w branży lotniczej.

    Irlandzki przewoźnik szuka w Europie Centralnej i Wschodniej miejsca na drugą swoją bazę serwisową. Pierwszą - i na razie jedyną - ma w Glasgow. Została zbudowana kosztem 100 mln euro. Porównywalnej wielkości baza ma powstać w naszym regionie Europy. Michael Hickey zapowiada, że decyzja o wyborze lokalizacji zapadnie w ciągu dwóch-trzech miesięcy, a baza rozpocznie działalność do końca przyszłego roku.

    W grę wchodzą teraz dwie lokalizacje - Rzeszów i Ryga.

    Według naszych informacji szanse Rzeszowa są bardzo duże. Przemawia za nim bardzo dobrze położone lotnisko w Jasionce z długim pasem startowym. - To ważne na przyszłość, bo umożliwia przyjmowanie jumbo-jetów i innych szerokadłubowych samolotów - podkreśla jeden z menedżerów Ryanaira.

    Państwo może pomoże

    Na rzeszowskim lotnisku stanęłyby ogromne hangary, w których będą serwisowane samoloty - na początku Ryanaira, ale niedługo także innych linii. - Trudno podawać wartość inwestycji, bo nie do końca znamy koszty budowy obiektów tego typu w Polsce - zastrzega Michael Hickey. Jak ocenia, pierwszy etap pochłonie do 10 mln euro. - Przewidujemy, że na początek pracę w bazie znajdzie do 500 osób - uzupełnia Hickey. Docelowo zatrudnienie mogłoby się zwiększyć do półtora tysiąca pracowników.

    Ryanair liczy jednak na pomoc państwa i samorządów - szczególnie w zapewnieniu odpowiedniej infrastruktury na miejscu inwestycji. Irlandczycy kalkulują, że po ich stronie będą wydatki jedynie na budowę hangarów, a ziemię uzyskają w formie pomocy publicznej. Jak ustaliliśmy, w konkurencyjnej dla Rzeszowa Rydze rząd łotewski mocno zaangażował się w przyciągnięcie inwestora z Dublina. Polska nie chce zostać w tyle.

    - Jesteśmy w trakcie rozmów i mogę zapewnić, że propozycje inwestorów traktowane są bardzo poważnie. Rozmawiamy o rodzaju wsparcia - podkreśla prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Andrzej Zdebski. - A na inwestorze z Singapuru zależy nam szczególnie. To strategiczny rynek.

    O lataniu przy obiedzie

    Jak przygotowuje się Podkarpacie? Daniel Kozdęba, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego: - Rzeszów jest doskonałym miejsce do takiej inwestycji, bo to "zagłębie" krajowego przemysłu lotniczego.

    Tradycje lotnicze Podkarpacia sięgają okresu przedwojennego, kiedy powstawały inwestycje Centralnego Okręgu Przemysłowego: WSK Rzeszów (zaczyna właśnie produkcję silników do F-16, ma wysoko zaawansowane centra specjalizacji do obsługi lotniczych projektów), PZL Mielec, Świdnik (produkcja helikopterów). Politechnika Rzeszowska jako jedyna w Europie kształci pilotów lotnictwa cywilnego.

    - Tu rodziny z ojca na syna przekazują doświadczenie w branży. Ludzie przy obiedzie rozmawiają o samolotach. Wszyscy orientują się w tym, co się dzieje w lotnictwie - zachwala Kozdęba.

    Za tradycjami stoi jednak trudna rzeczywistość - duże bezrobocie, niskie dochody mieszkańców. - Podkarpacie to ściana wschodnia. Mogą nas z niej wyrwać tylko inwestycje - podkreśla wiceprezes Kozdęba. Tamtejsze firmy działające w branży utworzyły już Dolinę Lotniczą. - Na wzór francuskiej Doliny Tuluzy, w której powstaje gigantyczny Airbus A-380. Inwestycja serwisowa ściągnęłaby do regionu najnowsze technologie - dodaje.

    Przy lotnisku w Rzeszowie RARR powołał Park Naukowo-Technologiczny. Ma przygotowywać grunt pod inwestorów właśnie z branży lotniczej. W projekcie uczestniczą m.in. Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Rzeszowski, urząd marszałkowski i gminy.

    Szanse na lokalizację inwestycji w Polsce zwiększyła też ostatnia decyzja LOT-u, który zdecydował się na kupno długodystansowych samolotów od Boeinga - boeingami lata również Ryanair.

    • W nowej inwestycji Ryanaira wspierać ma Singapore Technologies Aerospace (ST Aerospace). To potentat w obsłudze maszyn koncernów Airbus, Boeing, McDonnell Douglas i Lockheed Martin. W zakładach w Azji, Europie i Stanach Zjednoczonych zatrudnia ponad 5 tys. osób.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nea111.keep.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Sweety Design by SZABLONY.maniak.pl.