ďťż
Sweety Szukam ludzi, którym odpowiadają moje upodobania (muz.) Moje Wielkie Greckie Wesele (2002) Oddaj Mi Moje Konto Steam Nie moje życie / Not My Life (2006) moje bezgołki ;) - Vivian Rzeszów Moje Miasto Moje pierwsze FM MOJE WAKACJE Moje hobby :) Moje gim |
SweetyOpiszę Wam w tym poradniku jak zrobić swoje fragmovie, ale nie spodziewajcie się cudów, ponieważ opiszę Wam tutaj zaledwie namiastkę tego co można zrobić przy pomocy kilku programów, chwili wolnego czasu i dobrych chęci.Zakładam z góry, że posiadacie zainstalowanego steam'a i counter-strike. Cała pracę można sobie ułatwić tworząc drugi folder w "C:\Program Files\Steam\steamapps\aviura" ( w moim przypadku folder ten należałoby utworzyć w tym folderze) o nazwie np. "counter-strike 2" do którego trzeba skopiować zawartość z folderu "counter-strike" i jak będziemy chcieli wrzucić sobie lepsze tekstury, podmianki broni, modeli itp. ( wiadomo, że standardowe tekstury w FM nie wyglądają powalająco) to kopiujemy je do wcześniej utworzonego folderu "counter-strike 2 ". W tym momencie jeżeli chcemy robić FM to zmieniamy nazwę folderu :counter-strike" na "counter-strike 3", a folder "counter-strike 2" na "counter-strike", a dlaczego tako to się chyba domyślicie ( zdarza się, że do tworzenia fragmovie wykorzystuje się np. różne wallhacki ..) Tak to powinno wyglądać : [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Następnym krokiem będzie wyduszenia czegoś więcej z karty graficznej, niż to na czym gracie w cs'a. Niestety nie posiadam, ani nie miałem styczności z kartami graficznymi ATI, więc ich nie opisze. ( jeże jest ktoś chętny o uzupełnienie to prosze się ze mną skontaktować ). Klikamy prawym przyciskiem myszki na pulpicie i wybieramy : Panel sterowania NVIDIA lub wchodzimy we Właściwości i wybieramy Zaawansowane. I ukarze nam się coś takiego lub podobnego : [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Następnie : [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Rozdzielczość preferuje ustawić na 1280 x 1024, a jakość kolorów na 32 bity. Oczywiście przy wprowadzonych zmianach możemy sobie utworzyć profil w karcie graficznej, np. "cs" ( ustawienia karty graficznej w tryb gry ) i "movie" ( ustawienia karty graficznej na lepsze detale itp. dla potrzeby naszego fragmovie ) * Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac należy sprawdzić czy jakość grafiki się poprawiła ( ustawienia to rzecz indywidualna i proszę nie pisać, że u mnie gorzej, a u kolegi lepiej). Oczywiście wszystko opieram na przykładowym demie z HLTV pobranym stąd : [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Jak wiadomo te dema mają to do siebie, że przeszkadza nam ramka HLTV, napisy amx, radar, say text, ikonki radia, broni, defusa, tabela z wynikami itp. Jeżeli chcesz się tego pozbyć to czytaj dalej, jeśli Ci to nie przeszkadza to odpuść to sobie : ( Oczywiście to wszysto dajemy do folderu utworzonego przez nas o którym była mowa na samym początku. ) - ściągamy HUD remover stąd : ( do ściągnięcia stąd [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] lub z załącznika na dole postu. ) - wypakowujemy go do ( tak to wygląda w moim przypadku ) : " C:\Program Files\Steam\steamapps\aviura\counter-strike\cstrike_polish " i " C:\Program Files\Steam\steamapps\aviura\counter-strike " Bo nie pamiętam dokładnie w którym folderze ma to się znajdować, ale w niczym nam to nie będzie przeszkadzało bo z tym graćnie będziemy .. tylko robić film. Kolejna sprawa to kiepskiej jakości tekstury map, ale na to też jest rada : - ściągamy ( paczka z teksturami dopiero w przygotowaniu ) - kopiujemy wszystko jak w przypadku HUD remover'a i cieszymy się ładniejszymi widokami na mapach. Wiadomo można podrzucić lepsze łuski, ogień z broni bardziej realistyczny, lepszą krew, modele graczy, ale to wszystko będzie zawarte tu lub w załącznikach. Paczka którą wystarczy skopiować w odpowiednie miejsce, zawiera : * tekstury * cfg z dopisanymi niezbędnymi komendami .. bindami * lepsze modele, łuski itp. http://rapidshare.com/files/244198467/Paczka_filmowa.rar http://www.januszpl.master.pl/Paczka.Filmowa.rar Teraz przydałby się program Mirv/HLAE : ( do ściągnięcia stąd [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] lub z załącznika na dole postu. ) " Half-Life Advanced Effects (HLAE), to narzędzie mające na celu wzbogacenie pakietu Half-Life 1 o silnik oparty tworzenie filmów w grach : * Counter Strike 1.6 * Condition Zero * Day of Defeat * Team Fortress Clasic * Deathmatch Classic * Opposing Force " Funkce programu : " * Eksport głosu * Niestandardowa rozdzielczość gry * Matte efekty (oddzielnych zawodników z mapy, ...) * System pobierania próbek (niektórzy nazywają to rozmycie ruchu) * Demo Tools : cleanup, fix for crashed recordings * Depth images (useful for Depth Of Field effects ie) * Wireframe effects * Zooming * Powiększanie * Podmiot śledzenia * TFC Umożliwia campaths * Stereo captures * Camera motion * Bugs * i wiele więcej ... " Program posiada szereg zaawansowanych funkcji, których nie znajdziemy w innych programach używanych do robienia fragmovie, tj. * Fraps * VideoMatch itp. Funkcje programu przeważają na jego korzyść przy decyzji " jakiego programu użyć ? " Funkcje programu zostawmy narazie w spokoju, bo program należy poznać od podstaw. Instalacja i uruchomienie MIRV/HLAE : Wypakowujemy program i uruchamiamy go za pomocą czerwonej ikony "hlae.exe", powinno nam się pokazać takie okienko jak niżej i klikamy na "File", a następnie "Lunch". [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Konfigurujemy ustawienia gry : [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] 1. Ścieżka do pliku "hl.exe" ( nie zapomnijmy o wcześniej wspomnianej zamianie nazw folderów i wszystkie operacje robimy oczywiście w naszym folderze do "movie makingu" i na "lepszej grafice" ) 2. Wybieramy tak jak na screen'ie 3. Komendy startowe gry ( nie będę ich tu opisywał ) 4. Rozdzielczość, głebia kolorów ( w moim wypadku rozdzielczość wynosi 1280x720 i chyba nie ma co ustawiać mniejszej na dzisiejsze czasy ) Następnie klikamy "Lunch", otwieramy konsole i komendą viewdemo nazwa_dema uruchamiamy swoje demo. ( u mnie "nazwa_dema" zastąpiona jest "m4f", bo tak sobie przyjąłem na potrzeby tego poradnika ) [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Komendy do zgrywania gry, muzyki itp .. Wpisujemy w konsoli programu " viewdemo nazwa_dema ", czekamy aż demko się załaduje i klikami na pauze. Teraz nasuwa się pytanie jak to zgrać ? A nic prostszego, robimy tak : Wpisujemy podstawowe ustawienia do konsoli : Miejsce zapisu plików ".tga" (inaczej mówiąc popularne screeny ?) mirv_movie_filename "C:\film\nazwa_pliku (scieżka może być różna, kwestia przemyślenia) FPS'y w jakich ma byćzgrana akcja : mirv_movie_fps 90 Aby zgrać również dźwięk należy dopisać (pliki .wav, znajdziecie tam gdzie screeny .tga) : mirv_movie_export_sound 1 Gdy mamy to wszystko wpisane możemy rozpocząć zgrywanie wybranej akcji, otwieramy konsole i piszemy : mirv_recordmovie_start Kończymy wpisując : mirv_recordmovie_stop Jednak ja polecam cfg do robienia filmów, który powinien zawierać zbindowane komendy, bo każdorazowe wpisywanie jest dość uciążliwe. Temat o bindowaniu już występował : http://www.m4f.pl/forum/porady-f22/126-bindowanie.html Config do nagrywania dem. // This file is overwritten whenever you change your user settings in the game. // Add custom configurations to the file "userconfig.cfg". unbindall bind "TAB" "+showscores" bind "ENTER" "+attack" bind "ESCAPE" "cancelselect" bind "SPACE" "+jump" bind "'" "+moveup" bind "+" "sizeup" bind "," "buyammo1" bind "-" "sizedown" bind "." "buyammo2" bind "/" "+movedown" bind "0" "slot10" bind "1" "slot1" bind "2" "slot2" bind "3" "slot3" bind "4" "slot4" bind "5" "slot5" bind "6" "slot6" bind "7" "slot7" bind "8" "slot8" bind "9" "slot9" bind ";" "+mlook" bind "=" "sizeup" bind "[" "invprev" bind "]" "invnext" bind "`" "toggleconsole" bind "a" "+moveleft" bind "b" "buy" bind "c" "radio3" bind "d" "+moveright" bind "e" "+use" bind "f" "+movedown" bind "g" "drop" bind "h" "+commandmenu" bind "i" "showbriefing" bind "j" "cheer" bind "k" "+voicerecord" bind "m" "chooseteam" bind "n" "nightvision" bind "o" "hud_draw 1" bind "p" "hud_draw 0" bind "q" "lastinv" bind "r" "+moveup" bind "s" "+back" bind "t" "impulse 201" bind "u" "messagemode2" bind "w" "+forward" bind "x" "radio2" bind "y" "messagemode" bind "z" "radio1" bind "~" "toggleconsole" bind "UPARROW" "+forward" bind "DOWNARROW" "+back" bind "LEFTARROW" "+left" bind "RIGHTARROW" "+right" bind "ALT" "+strafe" bind "CTRL" "+duck" bind "SHIFT" "+speed" bind "F1" "startmovie a 120" bind "F2" "startmovie b 120" bind "F3" "startmovie c 120" bind "F4" "startmovie d 120" bind "F5" "startmovie e 120" bind "F6" "startmovie f 120" bind "F7" "startmovie g 120" bind "F8" "startmovie h 120" bind "F9" "startmovie i 120" bind "F10" "mirv_recordmovie_start" bind "F11" "mirv_recordmovie_stop" bind "F12" "endmovie" bind "INS" "+klook" bind "PGDN" "+lookdown" bind "PGUP" "+lookup" bind "END" "centerview" bind "MWHEELDOWN" "invnext" bind "MWHEELUP" "invprev" bind "MOUSE1" "+attack" bind "MOUSE2" "+attack2" bind "MOUSE3" "OgI.46.5" bind "PAUSE" "pause" _cl_autowepswitch "1" _snd_mixahead "0.1" ati_npatch "1.0" ati_subdiv "2.0" bgmvolume "1.000000" bottomcolor "6" brightness "1" cl_allowdownload "1" cl_allowupload "1" cl_backspeed "400" cl_cmdbackup "2" cl_cmdrate "30" cl_corpsestay "600" cl_crosshair_color "50 250 50" cl_crosshair_size "medium" cl_crosshair_translucent "0" cl_dlmax "128" cl_download_ingame "1" cl_dynamiccrosshair "0" cl_forwardspeed "400" cl_himodels "1" cl_idealpitchscale "0.8" cl_lc "1" cl_logocolor "#Valve_Orange" cl_logofile "lambda" cl_lw "1" cl_minmodels "0" cl_radartype "0" cl_righthand "1" cl_shadows "1" cl_timeout "300" cl_updaterate "20" cl_vsmoothing "0.05" cl_weather "1" con_color "255 180 30" console "1.000000" crosshair "1.000000" fastsprites "0" fps_max "72.0" fps_modem "0.0" gamma "2.610000" gl_dither "1" gl_flipmatrix "0" gl_fog "1" gl_monolights "0" gl_overbright "1" gl_polyoffset "4" hisound "1" hpk_maxsize "4" hud_capturemouse "1" hud_centerid "0" hud_draw "1" hud_fastswitch "1" hud_saytext_internal "1" hud_takesshots "0" joystick "0" lookspring "0.000000" lookstrafe "0.000000" m_filter "0" m_forward "1" m_pitch "0.022" m_side "0.8" m_yaw "0.022" model "gordon" MP3FadeTime "2.0" MP3Volume "0.800000" mp_decals "1000" name "Player" net_graph "0" net_graphpos "1" net_scale "5" r_bmodelhighfrac "5.0" r_detailtextures "1" s_a3d "0.0" s_automax_distance "30.0" s_automin_distance "2.0" s_bloat "2.0" s_distance "60" s_doppler "0.0" s_eax "0.0" s_leafnum "0" s_max_distance "1000.0" s_min_distance "8.0" s_numpolys "200" s_polykeep "1000000000" s_polysize "10000000" s_refdelay "4" s_refgain "0.4" s_rolloff "1.0" s_verbwet "0.25" sensitivity "3.000000" skin "" spec_autodirector_internal "1" spec_drawcone_internal "1" spec_drawnames_internal "1" spec_drawstatus_internal "1" spec_mode_internal "1" spec_pip "0" suitvolume "0.250000" sv_aim "0" sv_voiceenable "1" team "" topcolor "30" viewsize "120.000000" voice_enable "0" voice_forcemicrecord "1" voice_modenable "1" voice_scale "2" volume "0.5" setinfo "_ah" "0" setinfo "ah" "0" +mlook +jlook exec userconfig.cfg Polecam także gotowy CS Moviemaking Pack [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Jest to dosyć fajna paczka zawierająca masę przydatnych podmianek ulepszających grafikę gry, a także usuwających niepotrzebne elementy HUD’a z gry. Pełną listę podaję poniżej: - Dodano: high poly misc items. - Dodano: realistic wallpuffs i bulletholes. - Dodano: high poly weapon, player gun models. - Usunięto HUD gry. - Usunięto Scoreboard. - Usunięto ikony radiowe. - Usunięto dźwięki HUD’a - Usunięto obramowania HLTV - Usunięto AMX & automatyczną pomoc. - Usunięto teksty gry (Counter-Terrorists Win; Target Successfully Bombed); - Usunięto niepotrzebne dźwięki gry; - Dodano iGameMedia.cfg. aviura na ile fps renderwać w programach żeby wyglądało naturalnie? bo jak dałem 120 to sie zrobił speed hack 90, powinno być w porządku. Zresztąj est tu napisane. Jeszce napisz jaki kodekiem obraz a jakim dźwięk renderować, bo uncompressed to troche duży plik wychodzi. I jeszcze jak usunąć ten baner strefa rashu? Wrzuć tą całą moją paczke i nie ma baneru. Paczka koło 60Mb zajmuje, tam jest wszystko od tekstur ażpo włosy na rękach .. :P A koedka to nie pamiętam, ja chyba x264 robiłem, bo jakośći rozmiar przyzwoity, a dźwięk to mp3 chyb, tyko bitrate ustaw sobie. Zobaczyłem twoja paczkę i stwierdzam że ja mam lepszą. Każdą podmiankę szukałem oddzielnie i wybierałem najlepszą. :D tylko ten baner muszę jakoś usunąć. A kurde jaki ten kodek? używam Divixa. Narazie jakość tak wygląda tylko ten nieszczęsny baner.[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Y0R0hLGAbBM[/YOUTUBE] Sproboj kodekiem x264, jest to chyba aktualnie najlepszy kodek .. rozmiar/jakosc .. A jakoscia naprawde nie grzeszy. Rzeczywiście x264 jest zajebisty.Jakość jest wyśmienita przy małym rozmiarze pliku. Aby pobrać kliknij [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] mam małą niedogodność po uzyciu HLAE, mianowicie gdy odpalam csa to uruchamia mi go w oknie. Jak moge to zmienic??? W opcjach odznacz uruchamianie w oknie, w opcjach CS oczywiście. Aviura spotkałeś się przy uruchamianiu hlae z takim problemem: [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] HLAE błąd Błąd (0xc0000135) Aplikacja nie została właściwie zainicjowana (0xc0000135) Nie wiem może coś robię źle ale z tego co zrozumiałem wystarczy po rozpakowaniu tego co dałeś do ściągnięcia kliknąć dwa razy na ikonę hlae.exe i powinno działać. @edit Już nie trzeba rozgryzłem to sam - nie wspominałeś że do odpalenia hlae trzeba mieć zainstalowany .NET framenetwork Aj, zapomniałem o tym drobiazgu, ale dobrze, że o tym wspomniałeś. Mam wielki problem z HLAE otóż laduje demko ustawiam gdzie ma sie zapisac film ile fps itp... klikam f1 aby rozpoczac nagrywanie i pokazuje sie bialy ekran a po chwiuli wszystko sie zawiesza [brak odpowiedzi] :/ Spróbuj zainstalować inną wersję, znajdziesz tutaj : http://www.hhg-clan.de/hlae/download.php Kwestia słabego sprzętu raczej odpada bo do tego nie potrzeba super maszyny, wystarczy poczciwa "gierka telewizyjna" :-). odświeżając temat upinam kilka pliczków za pomocą których można usunąć ramki hltv , przydatne jest to również podczas gry będąc na spekcie , widzimy wowczas pełny obraz bez denerwujących ramek z reklamami. Przydatnymi komendami podczas robienia frag movie są również: hud_draw 0 - ta komenda usuwa wszystkie napisy z ekranu , łącznie z prawym górnym rogiem gdzie jest info kto kogo i czym :D oraz : hud_saytext 0 - ta komenda usuwa napisy z saya aby później wszystko do normalności postępujemy analogicznie wpisując w konsoli" hud_draw 1 - przywraca napisy na ekran hud_saytext 1 - przywraca napisy w say'u W załączniku paczka z plikami które należy wkleić w odpowiednie miejsca w folderze z kanterem (cs_polish) Różnica jest ogromna. Tak wygląda spektatowanie przed zabiegiem: [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] A tak po zabiegu: [Musisz być zalogowany aby zobaczyć linkiKliknij tutaj aby przejść do rejestracji] Jak widać na obrazku nr 2 Ramka HLTV z reklamami została usunięta. Minusem usunięcia ramek w ten sposób jest to że nie widzimy nicka osoby którą spektatujemy |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! Sweety Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||